FAQ

Heb je een vraag? Onze FAQ is de snelste manier om antwoord op je vragen te krijgen!

Orders

  • Bezorgen jullie gratis?

    Bij aankoop van €50,- of meer in onze webshop krijg je in Nederland, Belgie en Duitsland GRATIS verzending. Meer informatie over bestellen en verzendkosten vind je hier.

  • Wat kan ik doen als mijn bestelling nog niet bezorgd is?

    We doen altijd ons best om jouw bestelling compleet en op tijd te bezorgen. Mocht er toch iets ontbreken of iets anders aan de hand zijn met jouw bestelling, neem dan binnen 7 dagen na bezorging contact op per mail. Stuur je e-mail naar info@fabiennechapot.com

  • Wanneer kan ik mijn order verwachten?

    Als je op werkdagen voor 22:00 uur besteld, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden!* Als wij je pakketje vanuit het Fabienne Chapot warenhuis hebben verzonden krijg je een mailtje met de track and trace code. Niet thuis? Geen probleem, de koerier doet een briefje in de bus met ophaal instructies.

    *Met uitzondering van feestdagen. Houd dan rekening met extra levertijd.

  • Kan ik mijn pakketje volgen?

    Als wij jouw pakketje hebben verzonden krijg je een mailtje met de track and trace code. Geen track en trace code ontvangen? Neem dan contact met onze Customer Care! Stuur je e-mail naar info@fabiennechapot.com. We streven ernaar om binnen 24 uur te antwoorden. Daarnaast kun je gebruik maken van onze online chat.

    Liever bellen? We zijn op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 telefonisch bereikbaar op +31 (0) 20 2400720.

  • Wat moet ik doen als het bestellen niet lukt?

    Indien je problemen ondervindt bij het plaatsen van jouw bestelling raden wij je aan direct telefonisch contact op te nemen met onze Customer Care.

    Wij zijn op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 telefonisch bereikbaar op +31 (0) 20 2400720. Buiten kantoor uren kun je ons een mail sturen naar info@fabiennechapot.com.

    Daarnaast kun je altijd gebruik maken van onze online chat. We komen in dat geval zo snel mogelijk bij je terug!

  • Hoe weet ik mijn maat?

    Op iedere productpagina vind je een link naar onze sizeguide. Uiteraard zijn we ook bereikbaar via chat, email of telefoon voor een persoonlijk maatadvies. Neem dan contact op met onze Customer Care! Stuur je e-mail naar info@fabiennechapot.com. Wij streven ernaar om binnen 24 uur te antwoorden. Daarnaast kun je gebruik maken van onze online chat.

    Liever bellen?  Wij zijn op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 telefonisch bereikbaar op +31 (0) 20 2400720

  • Wat kan ik doen als mijn maat is uitverkocht?

    Wanneer een product is uitverkocht kun je gebruik maken van de 'Want-It' functie. Vul hier je e-mailadres in en je ontvangt een e-mail wanneer het product in jouw maat weer op voorraad is. Je kunt ook contact opnemen met één van onze Boutiques bij jou in de buurt en informeren of zij het artikel nog op voorraad hebben. Meer informatie over onze Boutiques vind je hier.

  • Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn maat weer beschikbaar is, maar hij staat nog steeds op uitverkocht. Wat nu?

    De e-mail wordt verzonden zodra het product in jouw maat weer op voorraad is in onze webshop. Deze mail gaat naar alle mensen die zich voor dit product in deze maat hebben ingeschreven. Het zou daarom kunnen dat op het moment dat je het product gaat bekijken, de maat alweer uitverkocht is. Dus wees snel ;)! Net te laat? Schrijf je nog een keer in!

  • Hoe gebruik ik mijn kortingscode?

    In de checkout kun je jouw kortingscode invoeren. Wanneer je op ‘code toepassen’ klikt wordt de korting automatisch verrekend met jouw order. Mocht je problemen ervaren met het invoeren van jouw code, neem dan direct even contact op met ons Customer Care team! We helpen je graag.

    Wij zijn altijd op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 bereikbaar:

    Via de chat op de website (rechtsonder in beeld)

    Telefonisch via: +31 (0) 20 2400720

    Per mail via: info@fabiennechapot.com

  • Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

    Kijk goed op welke items de korting van toepassing is. In de meeste gevallen is deze niet geldig op Sale items.

    Let op! Een Giftcard is geen kortingcode, maar een betaalmiddel. Deze vind je tussen de betaalopties (FC Giftcard). Doet de kortingscode het nog steeds niet, neem dan contact op met ons Customer Care team. We helpen je graag.

    Wij zijn altijd op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 bereikbaar:

    Via de chat op de website (rechtsonder in beeld)

    Telefonisch via: +31 (0) 20 2400720

    Per mail via: info@fabiennechapot.com

  • Wat is het saldo van mijn FC Giftcard?

    Het saldo van je FC Giftcard kun je bekijken op je Fabienne Chapot account en in de checkout.

    Wij zijn altijd op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 bereikbaar:

    Via de chat op de website (rechtsonder in beeld)

    Telefonisch via: +31 (0) 20 2400720

    Per mail via: info@fabiennechapot.com

  • Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?

    Wij accepteren de volgende betaalmethoden:

    iDeal

    PayPal

    Credit Card (Mastercard, Visa and American Express)

    Giftcard

    Meer over betalen vind je hier.

  • Naar welke landen verzenden jullie?

    Wij verzenden wereldwijd. Op deze pagina vind je een overzicht van onze (inter)nationale verzendkosten en een indicatie van de bezorgtijden. Voor de verzending van de pakketten werken wij met PostNL, DHL, UPS en DPD.

Retourneren

  • Wanneer mag ik iets retourneren?

    Kleding en schoenen mogen uiteraard worden gepast (alleen op tapijt). We kunnen geen artikelen terug in ontvangst nemen die zijn gedragen, beschadigd zijn geraakt door onjuist gebruik of die langer dan 30 dagen na ontvangst worden teruggestuurd. Zorg dat je alle onderdelen van je bestelling retour stuurt, dus inclusief alle aangehechte labels en mét de schoenendoos & dustbag indien van toepassing.

  • Hoe kan ik mijn order retourneren vanuit Nederland of België?

    Een product retour zenden is makkelijk. Vul het retourformulier in, stuur deze samen met je artikel(en) terug en plak de retoursticker op de doos. Controleer goed dat je alle onderdelen van je bestelling retour zendt, dus inclusief doos, hanger, aangehechte labels en dustbag (indien van toepassing). Heb je het retourformulier niet meer? Deze kun je vinden in jouw orderbevestiging.

    Let op: Gooi je tracking nummer niet weg! Fabienne Chapot is niet verantwoordelijk voor kwijtgeraakte, te laat ontvangen of beschadigde retourzendingen.

  • Hebben jullie mijn retour ontvangen?

    Wanneer jouw retour ontvangen is door ons magazijn, ontvang je hiervan een bericht. De retour moet op dat moment nog verder verwerkt worden. Na ontvangst en verwerking van jouw retourpakket streven wij ernaar het aankoopbedrag binnen 3-5 werkdagen aan je terug te betalen.

    Zodra het aankoopbedrag is terugbetaald ontvang je hiervan een bevestiging per mail.

  • Wat moet ik doen als ik geen retourformulier heb ontvangen?

    Geen retourformulier ontvangen? Geen probleem! Deze vind je ook in jouw orderbevestiging. 

  • Wat moet ik doen als ik geen retoursticker heb ontvangen?

    Geen probleem, je kunt ook zonder de retoursticker je pakketje kosteloos retourneren via een PostNL locatie. Je kan het pakketje sturen naar het retouradres dat staat op het retourformulier dat je bij je order hebt ontvangen.

    Kom je er niet uit? Stuur dan een e-mail met je ordernummer naar onze Customer Care via info@fabiennechapot.com. We helpen je graag!

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn aankoopbedrag terug krijg?

    Het kan, afhankelijk van jouw bank, tot 5 werkdagen duren voordat de terugbetaling op jouw rekening staat. Stuur je een volledige bestelling terug? Dan worden ook de verzendkosten van de bestelling teruggestort (indien van toepassing). Dit geldt alleen voor de standaard verzending, eventuele bijkomende kosten voor avondlevering worden niet vergoed.

    Let op: Betaald met een Fabienne Chapot giftcard? Lucky you! Je krijgt het bedrag automatisch teruggestort op je giftcard. Giftcards kunnen niet worden ingewisseld voor geld.

  • Kan ik producten omruilen?

    Omruilen is helaas niet mogelijk. Mocht je toch een andere maat of kleur willen bestellen vragen we je jouw bestelling kosteloos te retourneren en een nieuwe order te plaatsen.

    Hoe je het item gemakkelijk kunt retourneren lees je hier.

  • Ik heb een verkeerd of defect item ontvangen, wat nu?

    Vervelend om te horen. Dit is uiteraard niet de bedoeling, maar we lossen het graag voor je op! We zouden je willen vragen om in dit geval een mail met een omschrijving en foto's van het defect te sturen naar onze Customer Care via info@fabiennechapot.com. Vermeld ook jouw ordernummer. We kijken dan meteen met je mee en nemen contact met je op om het op te lossen!

Klachten & Garantie

  • Heb ik garantie?

    Wij geloven in onze producten en het garanderen van een hoge kwaliteit. Daarom geven wij op al onze kleding zes maanden garantie en op alle schoenen, tassen en lederen accessoires één jaar garantie. De garantie gaat in op de dag van aankoop. Bewaar altijd een (kopie van) je bon of ordernummer als garantiebewijs! Kun je beide niet vinden? Zonder een aankoopbewijs kunnen wij je helaas niet verder helpen.

  • Ik heb een klacht, wat nu?

    Vervelend om te horen. Dit is uiteraard niet de bedoeling, maar we lossen het graag samen met je op! Wij zouden je daarom willen vragen om contact op te nemen met ons Customer Care Team. Gaat het om een defect? Dan zouden we je willen vragen of je, wanneer je contact zoekt, ook een duidelijke omschrijving en foto's van het defect mee wilt sturen. Vermeld hierin ook jouw ordernummer. 

    Wij zijn altijd op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 bereikbaar:

    Via de chat op de website (rechtsonder in beeld)

    Telefonisch via: +31 (0) 20 2400720

    Per mail via: info@fabiennechapot.com

  • Heb ik ook garantie als ik een item heb gekocht bij een andere winkel?

    Dat hangt af van de regels die de desbetreffende winkel hanteert. We raden je dan ook aan om contact op te nemen met de winkel, zij zijn de partij die jou garantie kunnen verlenen.

    Mochten zij de klacht onverhoopt niet naar tevredenheid voor je oplossen dan horen we dit uiteraard graag van je.

Online Sample Sale 

  • Gaat de fysieke sample sale nog door?

    Jazeker, de Online Sample Sale vervangt de fysieke editie niet! Je kunt eind november een ander assortiment en prijzen verwachten op de fysieke editie, inclusief unieke samples en laatste maten. We hopen je daar ook te zien. Mocht je verder nog vragen hebben zijn wij bereikbaar.
    Indien je je inschrijft op onze nieuwsbrief ontvang je donderdag 22 oktober een toegangscode voor de Online Sample Sale.
  • Hoe krijg ik toegang tot de Online Sample Sale?

    Wanneer je je hebt ingeschreven voor onze nieuwsbrief zul je van ons op 22 oktober een persoonlijke toegangscode ontvangen. We verzenden deze code in batches. Dus, heb je nog geen code ontvangen? Nog even geduld!
    De link naar de Online Sample Sale is: https://sample-sale.fabiennechapot.com/ 
  • Ik heb geen code ontvangen, maar ben wel ingeschreven voor de nieuwsbrief. Gaat dit wel goed?

    Op donderdag 22 oktober ontvang je je toegangscode en link per e-mail. We sturen de toegangscodes in willekeurige batches. Op deze manier kunnen we een prettige winkelervaring garanderen. Dus als je je code nog niet hebt ontvangen... Geen stress, je ontvangt hem zeker op donderdag 22 oktober. 
  • Wat moet ik doen als mijn toegangscode niet werkt?

    Controleer of er geen spaties voor- en achter jouw code staan. Werkt je code niet? Neem dan contact op met ons Customer Care team. 

Staat jouw vraag hier niet bij? Het Customer Care Team staat je graag te woord!

We zijn op werkdagen tussen 09:00 and 17:30 bereikbaar:

 

Chat

Klik op het chaticoon rechtsonder in beeld. 

Stay up to date!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang een 10% welcome voucher.

Door op bevestig te klikken gaat u akkoord met ons privacybeleid.

Thanks!

Je inschrijving wordt verwerkt!

Eén moment... 5..